Instalacje na olej roślinny
 Instalacje na Olej Roślinny dla silników diesla
Strona Główna
Olej Roślinny jako paliwo
Instalacja
Oferta
Inne rozwiązania
Względy prawne
Kontakt


Instalacja


Cała konstrukcja opiera się o dwa zbiorniki: jeden ze zwykłym olejem napędowym ("ropą" ten montowany seryjnie) lub biodieslem, zasilającym silniki podczas rozruchu, i drugi z olejem roślinnym stanowiącym paliwo dla silnika gdy ten jest już nagrzany. W komplecie jest tu też wymiennik ciepła podgrzewający olej roślinny, dodatkowy filtr i zawory z przełącznikami rodzaju paliwa. Użytkując zestaw należy pamiętać by pod koniec pracy silnika włączyć tak jak na początku na kilka minut zasilanie olejem napędowym - nie należy zostawiać oleju roślinnego w pompie, wtryskiwaczach na czas postoju. Zaletą tego rozwiązania jest to, że zawsze można przełączyć się na konwencjonalne paliwo.

Osiągi silnika nie spadają a mogą być nawet lepsze gdyż dzięki wymiennikowy silnik jest zasilany gorącym, dobrze rozpylanym i odparowującym paliwem co polepsza wymieszanie paliwa z tlenem i poprawia jego spalanie powodując wzrost osiągów i zmniejszenie spalania.

WYDRUK Z HAMOWNI (dzięki uprzejmości firmy Elpigaz przeprowadzającej badanie)
>>Kliknij, żeby zobaczyć w całości!!<<

Na wykresie widać że zarówno moc (P-norm) jak i moment obrotowy (M-norm) przy oleju roślinnym (OR) są w prawie całym zakresie obrotów wyższe od osiąganych na ON. Spalanie oleju roślinnego utrzymuje się na takim samym poziomie jak w przypadku oleju napędowego.

Cała instalacja składa się z:
1. Zbiornik paliwa podgrzewany 30L
2. Wymiennik ciepła 20cm
3. Komplet elektrozaworów paliwa (4szt)
4. Wąż cieczy chłodniczej średnica wewn. ok 1,6cm długość 5m
5. Wąż Paliwowy 3m
6. Trójniki paliwa 2szt
7. Przełączniki do sterowania elektrozaworami 2szt
8. Przewód elektryczny dwu żyłowy 6m
9. Opaski do mocowania przewodów plastykowe (ok30szt)
10. Filtr paliwa wstępnego oczyszczania (plastykowy odporny na temp do ok. 90 stopni, zalecane jest także założenie po nim, jeszcze jednego, dokładnego filtra z odstojnikiem wody, który nie znajduje się w tym zestawie)

Jest to profesionalna instalacja firmy 4kółka.

zdjęcia producenta!!

Sam montaż sprowadza się jedynie do połączenia wszystkich elementów z układem paliwowym(oraz chłodzenia), i nie powinien nikomu przynieść większych trudności(dokładna instrukcja dostępna jest w zestawie); także my, jak i producent z chęcią odpowiemy na każde pytanie odnośnie instalacji produktu.




Zbiornik
Zbiornik który jest przedmiotem sprzedaży jest wykonany z blachy stalowej, ma kształt sześcianu o wybranych przez Państwa wymiarach i posiada własny system ogrzewania dzięki temu iż jest wyposażony w tzw "drugie dno" które napełnione przepływającym gorącym płynem chłodniczym podgrzewa od spodu całą jego zawartość. Jest to bardzo dobre i niezawodne rozwiązanie.

Oto podstawowe cechy zbiornika: - Pojemność łączna 10,20,30,40 litrów(paliwo i pojemność drugiego dna)
- Wbudowane drugie dno do ogrzewania paliwa
- Wspawany gwint korka plus korek zamykający zbiornik
- Wyprowadzone dwa króćce do cieczy chłodniczej w drugim dnie( średnica i położenie wg. życzenia klienta)
- Wyprowadzone dwa króćce paliwowe (zasilanie i powrót paliwa) na górze i dole zbiornika(umiejscowienie wg życzenia klienta)
- Zbiorniki są zabezpieczone antykorozyjnie i pomalowane proszkowo na jeden z czterech kolorów(czerwony, zielony, szary, czarny)

Można zamówić dowolny zbiornik(wielkość, kształt, kolor malowania...) z tym że oczywiście zbiorniki bardziej praco/materiało chłonne będą droższe.
Ze względu na to że każdy zbiornik jest inny(taki, jaki ktoś sobie zamówi) nie posiadają one żadnych certyfikatów i mimo odpowiedniej konstrukcji nie są przeznaczone do montowania w pojazdach.

Wymiennik ciepła
Wymiennik ciepła działa na zasadzie styku dwóch cieczy o różnej temperaturze co powoduje ogrzanie cieczy zimniejszej ciepłem cieplejszej.
Ten model posiada szereg zalet które sprawiają że jest najlepszym możliwym rozwiązaniem, oto one:
1. Jest mały i łatwo się zmieści pod maską, posiada cylindryczną budowę, średnica 6cm.(na życzenie możliwa inna)
2. Jest niezawodny i nie ulegnie awarii bo nie posiada elektrycznych grzałek, jest ogrzewany cieczą chłodzącą silnik która płynie przez niego.
3. Gwarantuje szybkie ogrzanie paliwa dzięki wpięciu go w mały obieg cieczy chłodniczej.
4. Budowa wymiennika zapewnia dokładne ogrzewanie paliwa.

Elektrozawór Paliwa
Urządzenie elektromagnetyczne które w momencie uruchomienia(podłączenie napięcia 12V) umozliwia przepływ paliwa. Po odłączeniu napięcia paliwo zostaje odcięte. Elektrozawory które sprzedajemy posiadają możliwość ręcznego otwarcia/zamknięcia co umożliwia kontynuowanie jazdy nawet w przypadku jakiejś nieprzewidzianej awarii elektrycznej(np odłączenie się przewodu).
Na zdjęciu zawór z powrotem paliwa(środkowy króciec), możliwe także bez trzeciego króćca czyli zwykłe.





Cała konstrukcja nie obciąża niepotrzebnie układu elektrycznego pojazdu(jedynie elektrozawory i sterowanie), natomiast ciepło potrzebne do podgrzania OR pobierane jest z układu chłodzenia. Trwają prace by odbierać ciepło od spalin, lecz zaprezentowane rozwiązanie jest bardziej skuteczne i w pełni pokrywa zapotrzebowanie instalacji. Na poniższym rysunku przedstawiamy schemat połączenia w/w konstrukcji. Jak widać istniejący układ paliwowy zostaje na swoim miejscu, także jest możliwość w każdej chwili przełączenia się na zwykły diesel.

© Strona przygotowana przez BIO-CONT